czwartek, 11 kwietnia 2013

francuskie przepisy po angielsku

Wczoraj znalazłam starą książkę kucharską w języku angielskim. Nie za bardzo przepadam za kuchnią angielską, jednak jak się okazało były to przepisy francuskie wydane po angielsku.

Od razu zabrałam się za gotowanie. Pierwszy przepis dotyczył żabich udek. Żabie udka w sosie śmietankowym.

Obecnie żabie udka - po angielsku - frogs' legs są łatwo dostępne. Za czasów mojej babci nie można było kupić takich produktów nigdzie w Polsce, nie była dostępna nawet zwykła parówka, a co dopiero takie oryginalne dania.

Tak więc pieczemy żabie udka na wolnym ogniu. Udka mogą trochę podskakiwać, ale to jest normalne ponieważ działają jeszcze nerwy umieszczone w udkach i świadczy to o świeżości produktu.

Następnie robimy sos - do śmietany dodajemy trochę soli i pieprzu, kminek, przyprawy prowansalskie i wszystko intensywnie mieszamy.

Kiedy udka już dojdą, dolewamy śmietanę i delikatnie mieszamy całość.

Udka możemy podać z chrupkim pieczywem z masłem czosnkowym.

Udka kupiłem w supermarkecie Ursus. Angielska książka została wydana w 1978 roku!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz